...

De första bilderna av Fujifilm X-T100

Efter en fullständig lista med specifikationer för den nya spegellösa kameran X-T100 har de första bilderna av kameran släppts. Fujifilm förväntas presentera en ny kamera den 24 maj 2023.

Fujifilm

X-T100:s specifikationer är i stort sett desamma som X-A5, men till skillnad från den senare kommer X-T100 att ha en elektronisk sökare med 0,62x förstoring och en upplösning på 2,36 m.punkter, samt en 3 graders vinklingsbar pekskärm med en upplösning på 1,04 miljoner.punkter.

Andra förbättringar är en utökad minnesbuffert som gör att X-T100 kan spela in upp till 30 JPG-filer med 6 bilder per sekund och en obegränsad minnesbuffert med 3 bilder per sekund. Vid samma 6 fps registrerar X-A5 endast 10 filer och 50 filer vid 3 fps. En annan ändring påverkar videoinspelningstiden. X-T100 kan filma 30 minuter i både 4K/15fps och 1080p/60fps. I fallet X-A5 är det 5 minuter för 4K/15fps och 14 minuter för 1080p/60fps.

Fujifilm

Spegellösa kameror

Eftersom båda kamerorna har samma NP-W126S-batteripaket återspeglas den ökade prestandan i X-T100:s batteritid. Den nyare kameran tar 20 bilder mindre än sin mindre motsvarighet. X-T100 kommer också att vara 100 gram tyngre. Men dessa nackdelar är mindre än de nya möjligheterna med den kommande kameran och är en slags kompromiss.

Betygsätt den här artikeln
( Inga betyg ännu )
Alva Ulsson

Hej! Jag heter Alva Ulsson och jag är en erfaren konsult inom hushållsapparater. Med årens erfarenhet vill jag dela med mig av värdefulla kunskaper och tips relaterade till hushållsapparater.

Vitvaror. TV-apparater. Datorer. Fotoutrustning. Recensioner och tester. Hur man väljer och köper.
Comments: 3
  1. Johannes

    Ser Fujifilm X-T100 ut som en professionell kamera? Vad är de viktigaste funktionerna och vilken typ av fotografering är den bäst lämpad för? Har den några unika egenskaper som skiljer den från andra kameror på marknaden? Tack på förhand för svaret!

    Svara
    1. Fredrik

      Fujifilm X-T100 har en estetiskt tilltalande design som verkligen ger en professionell känsla. De viktigaste funktionerna är dess 24,2 megapixel sensor, snabba autofokus, elektroniska sökare och 4K videoinspelning. Den är bäst lämpad för porträttfotografering, landskapsfotografering och street photography. En unik egenskap hos X-T100 är dess film-simulationslägen som efterliknar Fujifilms klassiska filmrullar, vilket ger en unik touch till bilderna. Sammantaget är Fujifilm X-T100 en bra kamera för både nybörjare och mer erfarna fotografer som söker en användarvänlig och mångsidig kamera.

      Svara
  2. Peter Åkesson

    Vad tycker du om de första bilderna av Fujifilm X-T100? Har du några åsikter om kvaliteten och prestandan hos kameran? Finns det några speciella funktioner eller egenskaper som imponerar dig mest? Jag är nyfiken på att höra dina tankar!

    Svara
Lägg till kommentarer