...

Pressmeddelande och specifikationer för Fuji X-H1

Fuji X-H1 kommer att tillkännages den 15 februari, men på webben finns redan all information om den nya kameran – foton, egenskaper och till och med ett pressmeddelande även om det är på tyska .

Fotoutrustning

Specifikationer för Fuji X-H1:

– 5-axlig IS med upp till 5,5 stopp

– Elektronisk frontgardinlucka, elektronisk lucka

– X-Trans CMOS III-sensor med 24,3 megapixel

– X-processor PRO

– Robust hölje av magnesiumlegering

– EVF med 3,69 miljoner pixlar, 100 fps uppdateringsfrekvens och 0 svarstid.005 sekunder

– 3-tums LCD-pekskärm med 1,04 miljoner punkter

– ETERNA-filmsimulering

– Video – Cinema 4K 24 fps, 4K 30 fps

– Tidsförloppsfotografering – FullHD 120 fps

– F-log med möjlighet att spela in till SD i 4K

– Upp till 200 Mbps videoinspelning

– Inbyggd mikrofon av hög kvalitet

– Förbättrad autofokusalgoritm

– ISO-område 200-12 800 kan utökas till 100-5 800

– Dubbla kortplatser

– WiFi

– Mått 139,8 x 97,3 x 85,5 mm

– Vikt 623 g inkl. batteri 673 g

Fujifilm

Fotoutrustning

Fujifilm

Och lite mer ännu obekräftad information: Relä-inspelning – det vill säga när ett minneskort är fullt vid videoinspelning överför kameran automatiskt inspelningen till ett annat kort.

Ansiktsdetektering i 4K.

Två filmobjektiv och uppgraderingar av firmware för GFX och X-T20 tillkännages tillsammans med kameran. Kameran kostar 1 899 euro utan optik och 2 199 euro med VBP-XH1-batteripaketet. Den första försäljningen inleds i mars.

Kamerans pressmeddelande och specifikationer har publicerats på tyska, men FujiRumors har publicerat en engelsk version av dem, som finns på länkarna:

Pressmeddelande om Fujifilm X-H1 – /data/away/88057bbc228017d455b4af52ba6fa336/

Fullständiga tekniska specifikationer – /data/away/16e53c3aab3f167b7e2e14bb4410313a/

Betygsätt den här artikeln
( Inga betyg ännu )
Alva Ulsson

Hej! Jag heter Alva Ulsson och jag är en erfaren konsult inom hushållsapparater. Med årens erfarenhet vill jag dela med mig av värdefulla kunskaper och tips relaterade till hushållsapparater.

Vitvaror. TV-apparater. Datorer. Fotoutrustning. Recensioner och tester. Hur man väljer och köper.
Comments: 5
  1. Oskar

Kan någon berätta mer om pressmeddelandet och specifikationerna för Fuji X-H1? Jag är intresserad av att veta mer om kameran och vilka funktioner den har. Tack på förhand!

2. Jesper

Hej! Jag läser detta pressmeddelande om Fuji X-H1 och är nyfiken på att veta mer om dess specifikationer. Kan du vänligen ge en sammanfattning av de viktigaste tekniska detaljerna och funktionerna som denna kamera erbjuder? Tack på förhand!

3. Simon Karlsson

Kan någon försäkra mig om att Fuji X-H1 verkligen lever upp till förväntningarna? Finns det några unika funktioner eller förbättringar som gör den här modellen helt enastående? Är det värt att uppgradera till denna kamera? Tacksam för svar!

1. Tobias

Fuji X-H1 är definitivt en imponerande kamera som erbjuder många nya funktioner och förbättringar jämfört med tidigare modeller. En av de unika funktionerna är dess inbyggda bildstabilisering, vilket gör det möjligt att ta skarpa bilder även i svåra ljusförhållanden. Dessutom har den en förbättrad autofokus och högre bildkvalitet. Om du är en seriös fotograf som söker en pålitlig och högpresterande kamera, kan det definitivt vara värt att uppgradera till Fuji X-H1. Men det beror också på dina individuella behov och hur mycket du är villig att investera i utrustning. Lycka till med ditt beslut!

4. Johannes

Vilka är de nya funktionerna och förbättringarna på Fuji X-H1 jämfört med tidigare modeller?

Lägg till kommentarer