...

Recension av Sony Cyber-shot DSC-HX200V kompaktkamera

En ledande ställning inom utvecklingen av elektroniska komponenter och olika funktioner ger exceptionella fördelar vid skapandet av avancerade prylar: den senaste tekniska utvecklingen syns i dina produkter mycket tidigare än i alla andras. Den nuvarande generationen kameror i HX-serien är ett bra exempel: de är de första som har de mest avancerade CMOS-sensorerna med bakgrundsbelysning med en upplösning på mer än 18 miljoner. pixlar. Dessa matriser kommer också att finnas i andra utvecklare Sony säljer gärna komponenter till konkurrenter . Men om du är intresserad av upplösning på DSLR-nivå finns det inget alternativ till Sony-kameror ännu.

Sony Cyber-shot DSC-HX200V kompaktkamera

18.2 MP 27-810 30x 3″ $520

HX200V Ultrazoom har andra intressanta funktioner förutom sensorn. Till exempel det imponerande Carl Zeiss T-objektivet med 30x optisk zoom, integrerad GPS-modul. ”Kloka automatiska fotograferingslägen som kan hantera nästan alla situationer och omfattande manuella kontroller. Kommer att njuta av erfarna amatörfotografer och flip-down-display med 921 tusen pixlar. punkter. Kameraläsare kommer att njuta av smidig uppspelning av Full HD-filmer i 50 fps. Anmärkningsvärd för sin kraftfulla elektronik: på en enda batteriladdning kan kameran ta cirka fyra och ett halvt hundra bilder.

Nackdelen med den exceptionellt höga prestandan är kostnaden. HX200V är ett av de dyraste ultrazoomen på marknaden. Du måste betala ett bra pris för unik funktionalitet. Kom också ihåg den universella åkomman för alla ultrazooms: kameran är ganska skrymmande och tung.