...

T300 RS ÄR DET FÖRSTA OFFICIELLA STYRSYSTEMET MED ÅTERKOPPLING FÖR PLAYSTATION®4

Stockholm, 11 juni 2014. Thrustmaster presenterar nästa generations racersimulator, officiellt licensierad för PlayStation®4 PS4 och PlayStation®3 PS3 – T300 RS. Från ditt första smakprov på racing till podiet i de mest prestigefyllda touringcar-mästerskapen är det den perfekta följeslagaren för att bemästra racingkonsten.

Thrustmaster

En mängd innovationer

Under Thrustmaster T300 RS-höljet finns en egen borstlös motor med friktionsfri kraftåterkoppling. Tillsammans med det nya 1080°-dubbelspårssystemet ger det en super smidig rörelse, tyst feedback med exceptionell lyhördhet och realistiska krafteffekter.

Thrustmasters FoU-team har gett en imponerande motor ett lyft i fråga om precision. H Teknik har tillhandahållits för detta.E.A.R.T HallEffect AccuRate Technology®, en beröringsfri magnetsensor med 16 bitars upplösning och 65 536 värden per rotation.

T300 RS har också inbyggt minne och uppgraderbar firmware, så att användarna alltid har tillgång till de senaste högteknologiska funktionerna. PC-stöd ingår, och en PS4/PS3-omkopplare på basen gör att du kan välja lämplig konsol.

Avtagbar ratt, justerbar pedalbox och modulärt produktsortiment

T300 RS levereras med ett avtagbart styre med Thrustmaster Quick Release: 28 cm/11″ diameter styr och grovmetallbanor. ”Signatur”-knappar för PS4 PS, SHARE, OPTIONS ger ständig tillgång till konsolens nya kommunikationsfunktioner.

T300 RS väger cirka 1,2 kg för perfekt realistisk tröghet och kraftåterkoppling. Hela rattens yta är täckt av ett förstärkt texturerat gummimaterial för ett optimalt, responsivt grepp. 2 stora sekventiella växelspakar i metall monterade på styret, 13 cm höga . Styrvinkeln kan justeras från 270° till 1080°, beroende på vilken typ av fordon som används.

Ratten kan också ersättas med andra avtagbara Thrustmaster-rattar Ferrari F1 Wheel Add-on*, Ferrari GTE Wheel Add-on* och T500 RS* GT Wheel . Pedalboxen på T300 RS har pedaler med lång resväg som är fullt justerbara i höjd och mellanliggande avstånd: varje pedal har 6 olika lägen. Bromspedalen stöder progressivt motstånd.

T300 RS är kompatibel med Base Fixed Paddle Shifters kit* fasta paddle shifters som kan fästas på rattbasen , Thrustmaster 3-pedalboxar T3PA* och T500 RS* och TH8A* och TH8RS* växellådor.

Pris och överkomlighet.

Tillgänglig från slutet av september 2014. Det rekommenderade försäljningspriset är 23399 krona.

——————————-

* Ska köpas separat

Betygsätt den här artikeln
( Inga betyg ännu )
Alva Ulsson

Hej! Jag heter Alva Ulsson och jag är en erfaren konsult inom hushållsapparater. Med årens erfarenhet vill jag dela med mig av värdefulla kunskaper och tips relaterade till hushållsapparater.

Vitvaror. TV-apparater. Datorer. Fotoutrustning. Recensioner och tester. Hur man väljer och köper.
Comments: 4
  1. Filip

    Hur fungerar återkopplingssystemet på T300 RS? Vilka fördelar har det i jämförelse med tidigare styrsystem för PlayStation 4?

    Svara
  2. Oscar

    Kan någon berätta mer om hur återkopplingen fungerar och vilka fördelar det ger för spelupplevelsen på PlayStation 4?

    Svara
  3. Nils

    Det är fantastiskt att se att T300 RS är det första officiella styrningssystemet med återkoppling för PlayStation®4. Jag undrar hur många spel som kommer att vara kompatibla med detta nya styrsystem? Är det bara specifika spel eller kommer alla spel att kunna dra nytta av återkopplingen? Tack på förhand för svaret!

    Svara
  4. Anders Johansson

    Kan T300 RS användas på PlayStation®5? Jag undrar om det har bakåtkompatibilitet med de nyare konsolerna eller om det bara är kompatibelt med PlayStation®4. Tack på förhand för svar!

    Svara
Lägg till kommentarer