...

Nikon 1 V2 spegellös kamera recension

Jämfört med det nya flaggskeppet V3 verkar den plötsligt föråldrade V2 vara ett mycket attraktivt alternativ för dem som är vana vid att spara pengar. Naturligtvis finns det inga exceptionella hastigheter eller optimerad ergonomi här, men det är fortfarande en snabb och liten kamera med många inställningar och manuella kontrollalternativ. Och när man betänker att den erbjuds till ett lägre pris än en rad mycket mindre kapabla amatör-”system”, är den verkligen värd att överväga för intresserade fotografer när de väljer kamera.

Nikon 1 V2 digital kompaktkamera med utbytbar optik

14,3 MP 10-30mm F3.5-5.6 3″ $740

Jämfört med de flesta systemkameror i mellanklass ser V2 liten ut. En kropp av magnesiumlegering och ett stort, mycket bekvämt grepp gör kameran välbalanserad och lätt att hantera. Två hjul ger dig relativt snabb kontroll över inställningarna.

Den snabbhet som alla Nikon 1-kameror har förstärks här av elektronikens snabba respons på användarinmatningar och den snabba, känsliga hybridautofokusen. Liten storlek, inte minst på grund av den lilla sensorn på en tum. Två processorer är inblandade i fotograferingen, var och en gör olika typer av arbete, vilket resulterar i en imponerande prestanda även om den inte är lika bra som V3:s . Ta bilder med upp till 15 bilder per sekund och behåll ändå motivet i fokus. Den elektroniska slutare som behövs för att leverera sådan hastighet kompletteras av en mekanisk slutare i V2, till skillnad från sina mindre motsvarigheter. Det krävs för att förhindra en effekt som kallas rullande slutare, vilket är en snedvridning av geometrin hos rörliga objekt i en bild. Nikon har till och med meddelat att den mekaniska slutaren har en garanterad livslängd på 100 000 manövrar: Oavsett hur man ser på det är enheten placerad som en ledande representant för systemet.

Comments: 7
  1. Marcus

Jag har hört mycket om Nikon 1 V2 spegellös kamera och undrar om någon kan dela med sig av sin recension? Är kameran värd att köpa eller finns det andra alternativ som är bättre? Tack på förhand för era svar!

1. Mattias

Jag har provat Nikon 1 V2 och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Den är lätt att använda och har en bra bildkvalitet. Den är också smidig och lätt att bära med sig. Jag tycker att det är en bra kamera för vardagsbruk och för att fånga snabba ögonblick. Dock kan den vara lite dyr jämfört med vissa andra alternativ på marknaden. Så om du är villig att investera lite mer pengar, skulle jag definitivt rekommendera Nikon 1 V2. Men om du är på en budget, kan det finnas andra kameror som är mer prisvärda.

2. Oscar

Vad är det som gör att Nikon 1 V2 spegellös kameran har fått positiva recensioner?

3. Emil

Vad tycker du om Nikon 1 V2 spegellös kamera? Är den värd att investera i?

1. Oscar

Jag tycker att Nikon 1 V2 är en bra spegellös kamera med många finesser och bra prestanda. Den har en hög bildkvalitet och snabb autofokus som gör det lätt att få bra bilder. Det är definitivt värt att investera i om man är intresserad av fotografering och vill ha en kamera av hög kvalitet.

4. Aron Österberg

Vad tycker du om Nikon 1 V2 spegellösa kameran? Är den värd att investera i? Jag överväger att köpa en ny kamera och undrar om den här modellen lever upp till förväntningarna. Tack på förhand för din åsikt och eventuell recension!

1. Oskar

Jag tycker att Nikon 1 V2 är en bra spegellös kamera med många användbara funktioner. Den har en bra bildkvalitet och snabb autofokus, vilket gör den lämplig för actionfotografering. Den kompakta designen gör den också lätt att bära med sig. Dock kan vissa användare tycka att den har en något begränsad batteritid. Sammantaget skulle jag säga att om du letar efter en pålitlig spegellös kamera till ett överkomligt pris, så kan Nikon 1 V2 vara värd att investera i. Jag rekommenderar att du läser recensioner och jämför med andra modeller innan du fattar ditt beslut. Lycka till med ditt köp!